Оптимизация за търсещи механизми – SEO

Оптимизацията на търсачките (SEO) е процес за увеличаване на видимостта на уебсайт или уеб страница в неплатените резултати на търсачката, често наричани „естествени“ или „органични“. Колкото по-високо е класиран уеб сайт или страницата в резултати от търсенето (SERP), толкова повече посетители ще има. Тези посетители могат да бъдат превърнати в клиенти. SEO може да е насочена към различни видове търсене, включително търсене на продукти, изображения, търсене на видео, търсенето на новини и специфични за дадена индустрия вертикални резултати. SEO се различава от локалната оптимизация за търсачки (Local SEO), тъй като тя се фокусира върху оптимизирането на уеб сайт и подобряване на присъствието на бизнеса, така че неговите уеб страници да се показват от търсачките. Когато потребител въведе местно търсене включващо местоположение на своите продукти или услуги търсачките извеждат локални резултати (карти, насоки и др.) .

Като стратегия за онлайн маркетинг, SEO се разглежда като практика прилагана за по-доброто визуализиране и разчитане на сайта от търсещите механизми. Начина по който търсачките работят, какво търсят хората, действителните думи за търсене или ключовите думи, въведени в търсачките и кои търсачки се предпочитат от целевата аудитория са няколко от факторите за успешна SEO кампания. Оптимизирането на даден уеб сайт може да включва редактиране на съдържанието му, HTML и свързаното с него кодиране. За да се увеличи уместността му за конкретни ключови думи и да се премахнат „негативните“ такива, оптимизацията включва предварително проучване и анализ на нишата. Увеличаването на броят на препратките (линкове) или входящите връзки, е друга SEO тактика. От май 2015 г. мобилното търсене е надминало търсенето на настолни компютри, затова нейзменна част от SEO е оптимизацията на сайт или онлайн магазин за визуализиране на мобилни устройства (Responsive – адаптивен дизайн).