Как да създадем успешен уеб сайт или онлайн магазин
Много успешни компании предлагат търсени продукти и услуги. Те създават уникални решения за свойте клиенти, но понякога техните уеб сайтове не са ефективни. Водещи професионални фирми – в производството, промишлеността, инженерството, продажбите и много други области – имат зле проектирани уеб сайтове, с трудна навигация, непрактични и невъзможни за индексиране от търсачките. Същите компании, които изискват висока производителност, ефективен процес и практичност, не изглежда да изискват същите неща от уебсайта си.
Ето няколко съвета за създаване на успешен уебсайт или онлайн магазин:
1. Дизайнът има значение
Блестящият дизайн не е най-важното нещо за един уебсайт, но ако е под определен стандарт за качество, потенциалните клиенти няма да ви вземат на сериозно. Ако изглежда, че сайтът ви е създаден от племенника на някой познат, хората ще помислят, че сте малка непрофесионална компания целяща резултат „от днес до утре“ – независимо колко големи и успешни сте наистина.
Добре проектиран уебсайт с професионален уеб дизайн и функционалност незабавно поражда мисълта, че сте сериозни, стабилни и успешни и че се интересувате от качеството. И дори да сте малка фирма с двама служители, работещи в гараж, можете да изглеждате толкова големи, стабилни и професионални, колкото всеки конкурент. Добрият дизайн не винаги е скъп – той просто изисква работата и времето на дизайнер с професионален опит и умения, който знае какво прави.
2. Съдържание, съдържание, съдържание
Дайте на потенциалните си клиенти информацията, която те търсят и от която се нуждаят. Това изисква познаването на клиента ви. Говорете с тях. Говорете с продавачите си. Разберете кои са основните неща, които вашите клиенти трябва да знаят и как това ще им помогне. Разберете как се вземат решенията за покупка.
Вашата начална страница трябва веднага да покаже кой сте вие, какъв бизнес имате, какви продукти или услуги предоставяте и какво ви отличава от вашите конкуренти. Всеки трябва да може веднага да разбере тези неща. Не трябва да има никакви въпроси относно това, което правите, и ползата, която предоставяте.
Поддържайте текста ориентиран към клиента. Говорете за техните проблеми, техните нужди, загрижеността и начина, по който ги решавате. Забравете изявлението на „Мисията“ и „Целите“ на компанията Ви или приветственото писмо от собственика. Това няма значение. Клиентите искат да знаят какво може да направите за тях?
Имате ли причини клиентите Ви да се върнат на сайта. Предлагайте такива неща като информация за продуктите, спецификации и ръководства за работа, професионални съвети, рецепти и уроци. Пазете това съдържание свободно (без изискване на регистрация). Преобразувайте PDF файловете си в уеб страници и направете PDF файла достъпен за свободно изтегляне в долната част на уеб страницата. Дайте на своите клиенти и потенциални клиенти много причини да се връщат отново на сайта Ви.
Снимките и видеоклиповете са чудесен начин да покажете продуктите си и да ги демонстрирате в действие.
3. Навигация
навигация
Вашият бизнес е сложен. Може да имате широка продуктова гама, много опции, много различни видове клиенти или индустрии, които обслужвате. Ефективното насочване на клиента и насочването му към необходимите продукти и услуги е най-важно. Преди да започнете или да преправите отново уебсайта си, предварително планирайте навигацията си. Клиентите трябва да могат да намерят и навигират лесно във вашият уебсайт и да видят точно това което търсят.
Обмислете да предложите изтегляне на пълния си каталог и да направите бутона за изтегляне видим на началната си страница. Дори по-добре, помислете дали каталогът ви да е достъпен като част от самия уебсайт, така че клиентите да го търсят онлайн.
4. Уверете се, че хората могат да ви намерят / SEO
Оптимизация за търсачки (SEO) е сложна и трудоемка дейност. В идеалния случай, трябва да имате SEO специалист които да работи по вашият сайт и се уверете, че търсачките могат да го индексират и разчитат. Но дори и да не можете да си го позволите точно сега, има някои прости неща, които можете да направите, за да направите сайта Ви видим.
Една от най-честите грешки е да вградите ключов текст и информация в графики (изображения и снимки) или Flash анимация. Търсачките не могат да четат текст, който е вграден в снимките. Можете да проверите това, като опитате да изберете и копирате текста в уебсайт. Ако не можете да изберете и копирате текста, търсачките не могат да го прочетат.
Включете в информационния си текст ключовите думи, които хората обикновено използват при търсене на вашия тип продукт или услуга. Използвайте най-очевидните и всички обичайни варианти.
Отделете време, за да научите и да използвате заглавията, описанието и метаданните за ключови думи. Или наемете някой, който да се справи с тези SEO основи за вас.
5. Поддържайте и обновявайте често
Няма нищо по-лошо от уебсайт, който да показва на вашите клиенти, че не ви е грижа за тях. Остарелите оферти, съобщения за миналогодишните търговски изложения, остарели списъци с персонал – всичко това говори лошо за вашето представяне като ефективна компания, която би трябвало да предложи страхотно обслужване. Уверете се, че уебсайтът Ви има удобна система за управление на съдържанието (административен панел), така че да можете да го актуализирате често и лесно.
6. Улавяне и подтикване на действия от клиентите
Не всеки, който посещава уебсайта Ви, е готов да купи. Посочете причините да се свържат с вас и да ви дадат име, телефон или електронна поща. Включете формуляри за връзка и формуляри за „безплатна консултация“. Предложете бюлетин с информация, съобщения за продукти и съвети.
Включете „обаждания за действие“, като например „Обадете се сега, за да поръчате“, „Кликнете тук за безплатна оферта“ и „Изтеглете нашия продуктов каталог“. Функцията „чат на живо“ или „техническа помощ“ може да бъде голям генератор на интеракции.
7. Използвайте социалните медии
Facebook и Twitter не са само за тийнейджърите. Всъщност, все повече и повече фирми използват тези средства, за да изградят интересна онлайн общност. Обмислете започването на блог, в който публикувате подходящи статии за вашата индустрия, продукти, нови разработки и предстоящи събития. Осигуряване на форум, в който вашите клиенти могат да взаимодействат с вас и други клиенти и да споделят знания, помага да се изгради марката на вашата компания и вашето позициониране като лидер в индустрията.
Публикувайте съобщения за пресата на вашия уеб сайт и / или блог, след което ги свържете във Facebook, LinkedIn и Twitter. Уверете се, че уебсайтът Ви съдържа бутони „споделяне“, така че посетителите лесно могат да споделят вашето съдържание.
Има много други неща, които можете да направите, за да направите сайта си по-ефективен и наистина да отразява качеството и професионализма на вашите продукти и услуги. Отделете време и грижи, за да я направите функционален, привлекателен, информативен, лесен за навигация и лесен за намиране уеб сайт.